Inside-Out

Welke kerkelijke gemeente worstelt er vandaag de dag niet met vragen over homoseksualiteit en genderidentiteit? Thema’s die verlegenheid en zelfs terughoudendheid op kunnen roepen. Het gesprek erover wordt vaak als moeilijk ervaren. Dat geldt ook voor ouders van LHBT+-kinderen.

Wanneer je kind uit de kast komt, gebeurt het vaak dat ouders er niet over kunnen of mogen praten. Alsof je als ouders ineens in de kast zit! In deze worsteling is er juist behoefte aan steun en een luisterend oor binnen de eigen kerkelijke gemeente. Dit is de reden dat Inside-Out is ontwikkeld!

Wat is het?
Inside-Out is een pakket met beeld- en gespreksmateriaal voor een reeks van vier avonden. Het is een hulpmiddel om in een groep (advies ongeveer 20 personen) met elkaar in gesprek te gaan over LHBT+-vragen. Elke avond heeft een afwisselend programma: een korte opening bij de bijbel, een korte documentaire en diverse gespreks- en verwerkingsvormen. Inside-Out is met zorgvuldigheid ontworpen zodat kerken uit elke denominatie hiervan gebruik kunnen maken.

Vier avonden

Inside-Out gaat in vier avonden langs de volgende thema’s:

- Inleven, feiten en fabels, over vooroordelen, waarheden en onwaarheden.

- Doorleven, elkaar zien en horen, zonder oordeel naast de ander staan.

- Meeleven, over geloven en verbinden.

- Gemeenteleven, lef en liefde, over naast iemand staan en kijken naar de toekomst.

Impressie

Jan en Josje vertellen elke bijeenkomst hun persoonlijke verhaal en hun ervaringen als ouders van een homoseksuele zoon in een korte documentaire. Hieronder krijg je vast een indruk. Het beeldmateriaal is gemaakt door Anna Stienstra.

Logo Inside Out.png
Teaser Inside-Out

Play Video

Waar verkrijgbaar?
Inside-Out is verkrijgbaar bij Stichting Wijdekerk en AndersOm. Denk je nu: Inside-Out is ook iets voor onze gemeente! Stuur dan een mail naar: info@wijdekerk.nl. We kijken dan samen naar wat de wensen en mogelijkheden zijn.

Je kunt met Inside-Out zelf aan de slag, maar kunt ook kiezen voor begeleiding van een professionele gespreksleider in de persoon van Ellemieke Tempelaar van AndersOm  of een vrijwilliger van Wijdekerk.

Kosten

Voor het Inside-Out pakket wordt een onkostenvergoeding gevraagd. Het pakket kost € 100,00. Voor professionele begeleiding door Ellemieke Tempelaar, zal zij  haar eigen kosten in rekening brengen. Voor begeleiding door een vrijwilliger van Wijdekerk zullen wij een reiskostenvergoeding  in rekening brengen.

DSC00868.jpg
DSC00863.jpg
DSC00873.jpg
DSC00948.jpg